Så var det bara en dag kvar...

What Up Bloggen!

Jag heter Emma och är en av de 13 coolaste svenskarna som nu lämnar riktiga toaletter där man använder toapapper, varmvattenduschar, saltlakrits och andra "livsnyttiga" förnödenheter som vi egentligen lätter kommer att kunna leva utan.

En del kanske undrar vad vi egentligen ska göra i Indien. Och ärligt talat så vet jag väl kanske inte till 100% själv hur vår resa kommer att arta sig, men att vi kommer att bygga hus, måla väggar, plantera träd och besöka olika HIV/aidsinstutitioner i Nagercoil är iallfall planerat.

Jag är oerhört förväntansfull inför den här resan, nästan så till den grad att jag tror att det kommer att bli min livs resa så här långt i livet.

And to all my English speaking friends out there, I can say that we're leaving for India tomorrow!!! It's all very exciting and also a bit frightening. Since India is a country without proper toilets have we all bunked up with toilet paper in our backpacks.

And I think that some of you might be wondering what we're supposed to do there (and to some extent so am I...), but what we know so far is that we're going to build houses (pictures will be taken for sure), plant trees, visit corps and different social institutes in Nagercoil.

So that's what's up for now. Stay tuned for more intresting updates from our new life in Nagercoil, India!

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar